Werken, werken, werken - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ymke Vries - WaarBenJij.nu Werken, werken, werken - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ymke Vries - WaarBenJij.nu

Werken, werken, werken

Door: Ymke

Blijf op de hoogte en volg Ymke

12 Juni 2010 | Australië, Sydney

Dat is alweer een tijdje geleden. Maar wie had er dan ook verwacht dat er meer dan 3 verhaaltjes zouden komen. (Klopt die zin, Nederlands word steeds moeilijker voor me).

Ik zit op dit moment op Eco Beach, 100 km onder Broome. Hard aan het werk. Dankzij mijn Canadese vriend heb ik dit baantje gekregen, je moet je vrienden zorgvuldig uitzoeken. Kijken welke je kunnen helpen en met wie je bier drinkt en waardeloos kunt zijn.
Schoonmaken is aan de orde van de dag. (Wat is het fijn weer wat Nederlandse gezegdes te gebuiken. Heb geprobeert ze naar het engels te vertalen, maar dat word niet zo gewaardeert. 'Eventhough a monkey wears a golden ring, it is and stays an ugly thing' snapte ze niet helemaal).
Het is hier prachtig, maar in de middle of nowhere, waardoor is dus ook geen geld kan uitgeven. Dat is mooi.

Ik ben van plan hier zeker nog twee maanden te blijven, om veel knaken te sparen. Al wil ik wel van kamer wisselen, ze vonden het grappig een boomknuffellaar op leeftijd een kamer met mij te laten delen. Die 's ochtends graag door de kamer stampt met bergschoenen.

Hoewel ik hier geen geld kan uitgeven, kan dat in Broome wel heel goed. Waar ik eens per week heen ga. Ik ben hier gekomen met 1 paar schoenen en 1 paar slippers en zit nu op 3 paar schoenen en 2 paar slippers. Misschien de stad maar even mijden de komende weken.

Het is heel vreemd, maar door veel mensen word ik aangezien als Zweeds! Schijnbaar door mijn lengte en blonde haar. Want als je groter bent dan 1,70 en blond haar hebt kom je namelijk uit Zweden. Dat heb ik hier geleerd. Haha.
Ik voel me hier ook een reus in dwergenland. In bijna alle douches moet ik gaan zitten om mijn haar te wassen of ik stoot mn hoofd er tegen. Elk bedje steken mijn voeten uit. En zo groot ben ik niet eens. Kan me voorstellen dat Jor het hier ook moeilijk heeft gehad, haha.

Verder schijnt het zonnetje hier iedere dag. Heerlijk, iets minder fijn als je tenten moet schoonmaken. Waardoor ik in het begin ook echt mijn twijfels had of ik het hier we zou uithouden, maar zoals iedereen al zei, You'll get used to it. En dat is waar. Het strand is hier heel erg mooi, ook al moet ik eerlijk bekennen dat ik niet verder dan 5 meter erop heb gelopen. Maar iedereen zegt dat het mooit is dus, ik moet binnenkort maar is een wandeling gaan maken.

Volop genieten hier en nog geen drang om naar huis te komen.

Cheers people!

  • 13 Juni 2010 - 09:30

    Wilma:

    Hai Ymke,
    Kreeg vanmorgen een mail van Jellie dat er weer wat op je site staat. Dus nu gelijk maar even gekeken. Het gaat lekker daar in Australie, zo te lezen. Je hebt blijkbaar goed door waar je je vrienden op moet uitkiezen:) Heel slim.
    Blijf genieten en maak er een mooie tijd van , ondanks al dat werken...

    Groetjes,

    Wilma

  • 13 Juni 2010 - 12:11

    Tokie:

    Hoi Ym,

    Fijn om van je te lezen!! Wat doet een boomknuffelaar langs het strand?? Nou ja, domme vraag. Wij komen hier langzaam in WK stemming. Nog even en de eerste wedstrijd van Nederland komt eraan. Er wordt gezegd dat er heel wat mensen niet op het werk zullen verschijnen voor de eerste wedstrijd die om 13.30 uur gespeeld wordt. Het zal lekker rustig zijn op straat. Heb je gehoord van de winst van Geert Wilders? Ik kan me voorstellen dat het niet echt belangrijk is als je zover weg bent maar het houdt ons hier wel bezig kan ik je zeggen. VVD is het grootst en dan de PVDA en daarna Geert Wilders. Nederland is een eigenaardig land aan het worden sinds je weg bent. Vanmiddag ga ik met een stel van de toneelclub een stuk varen in een Elvis outfit,compleet met pruik en bril, hoe ouder hoe gekker zul je denken. Met voldoende Prosecco zal het wel snel over zijn met de schaamte. Ik zit nu te typen terwijl Algerije / slovenie wordt gespeeld. Niet erg interessante wedstrijd maar je kent Dave, die wil absoluut niets missen van voetbal. Nou Ym, ik ga me klaarmaken om het water op te gaan. Ik wens je nog veel werkplezier en een heel mooie tijd met heel veel interessante mensen om je heen.

    Veel liefs van buuf To

  • 14 Juni 2010 - 06:53

    Max:

    Haj there Jimka
    Je bent al verder dan wij kwamen in 1991. Na Exmouth zijn we toen via Port Hedland en Wittenoom weer naar het zuiden gereden.
    Ik heb effe op dat Eco Resort gegoogled. Heb je al walvissen gezien, of is dat meer een lokkertje voor de argeloze toerist?
    Wij hebben destijds veel gebruik gemaakt van onsite-vans op die campings. Kan dat nog steeds overal of zijn de dingen veranderd. We willen nl volgende zomervakantie met Sophie naar Australie en zelf gaan we het lieft weer naar WA. Hoewel? Die vliegen herinner ik me ook nog. Moesten die niet door die geimporteerde padden worden opgevreten?
    Zit je daar trouwens al in croc-territory of is dat nog noordelijker?
    Als je lollig wil wezen, dan zou ik in Broome Lederhosen kopen en de overwinning van Unsere Mansschaft 4en.
    Heel veel sterkte en plezier en hou vol.

  • 15 Juni 2010 - 18:28

    Jane:

    Hoi Ymke,

    Voor het eerst je berichtjes gelezen. Zo, het is dus bikkkelen daar met al dat poetsen! Toch zorgen dat je af en toe van dat heerlijke strand kunt genieten! Maar ja, wat geld verdienen is ook niet verkeerd, dan kan je straks misshien wat meer genieten. Nou meisje, hou je taai en maak er een mooie tijd van! Liefs, Jane

  • 15 Juni 2010 - 20:38

    Elly Bosman:

    Hoi YMKE,Ha ha, nog geen drang om naar huis te komen! Had ik ook niet verwacht van een de Vries hoor.
    Ymke leuk om je verhalen te lezen,werkze daar maar vooral veel plezier en lekker om je heen kijken.O ja, je hebt het vast al wel gehoord maar Nederland heeft gewonnen hoor met 2-0
    Groetjes Elly

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

14 Maart 2011

Snelle update

03 September 2010

The Gibb River Road

18 Juli 2010

Eco's vuile was

12 Juni 2010

Werken, werken, werken

10 Mei 2010

Exmouth
Ymke

Tan & ik

Actief sinds 08 April 2010
Verslag gelezen: 80
Totaal aantal bezoekers 5743

Voorgaande reizen:

15 April 2010 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: