Eco's vuile was - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ymke Vries - WaarBenJij.nu Eco's vuile was - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ymke Vries - WaarBenJij.nu

Eco's vuile was

Door: Ymke

Blijf op de hoogte en volg Ymke

18 Juli 2010 | Australië, Sydney

Zoals velen al hebben gehoord, ik heb geen werk meer. Vrij kut, maar heb toch aardig wat centjes weten te sparen. Ik heb afgelopen week ontslag genomen bij Eco beach. Om een lang verhaal kort te maken, baas was een draak, ik was het zat op een ochtend toen ze weer eens stond te schreeuwen terwijl en collega's en gasten bij waren, dus heb gezegt dat ze &*^*^& in haar (^(^#&$ kan steken en heb ontslag genomen. Misschien niet de slimste keuze ooit, maar je moet het een beetje interessant houden.
Het was een goeie deal bij Eco. Voor 70 dollar kon ik wonen, eten en geld sparen. En wat een verassing ik kan nog steeds niet koken. En reken er ook maar niet op dat ik dat wel kan als ik terug kom. Maar zoals ik al eerder heb gezegt, je moet de juiste mensen uitkiezen. Misschien leer ik dat de volgende reis wel. Of niet.

Op Eco Beach was het ontzettend gezellig, leuke mensen. En minder leuke mensen..Even de vuile was buiten hangen van Eco Beach: Mijn baas moet de grootste draak op aarde zijn. Als ik haar stem in de ochtend hoor (ze schreeuwt en ik slaap in een tent), wil ik me het liefst weer omdraaien en mijn dikke 'doona' (deken) in mijn oren stoppen. Ze word hier door iedereen vergeleken met 'Mrs. Bouquet' uit de serie 'Keeping Up Appaerances'. En geloof me, het is haar in levende lijven! Inclusief, blauwe badjas met bloemetjes. Als we 's avonds buiten zitten te praten stormt ze naar buiten in de 'dressinggown' om tegen ons te schreeuwen. Heel gezellig dus. En de general manager lag regelmatig 'past-out' op het strand van de alcohol. Haha. Zo gaan die dingen in de middle of nowhere.
De dag dat ik weg moest van Eco Beach kon ik met de katamaran naar Broome gebracht worden. Als je gaat, ga je in stijl.
Daarna hebben mijn collega's, of technisch excollega's me opgezocht in Broome. En getracteert op hotels en appartementen:) Om vanuit een mooi hotel terug te gaan naar een hostel is dan wel weer een beetje een domper.

Ondertussen hang ik een beetje in Broome, plannen aan het bedenken. Ik had een lift kunnen krijgen van een 'vriendin' met een auto. Maar die had opeens besloten dat andere mensen beter in haar auto passen. Tja, zo gaat dat hier. Iedereen gebruikt elkaar en soms word je genaaid. Maar en zijn genoeg auto's die richting Darwin gaan. Dat is de volgende stap. Naar Darwin.
Broome begint al een beetje op Maarssen te lijken. Als je, onderweg naar de supermarkt, tegen drie mensen gedag kunt zeggen die je kent is het tijd om te gaan. Je bent er te lang.
Ik blijf zoeken naar een lift. Omdat ik zoveel Aussie's ken hier vanuit heel Oz kunnen ze overal wel werk voor me regelen.
Kortom, ik heb weer geld, ik heb connecties voor meer geld en Eco Beach was een goeie ervaring.

Cheers!

  • 20 Juli 2010 - 10:02

    Drenth:

    Heel cool!
    Je komt er wel Ym, gewoon blijven zoeken, blijven gebruiken en dan vind je het wel!
    Zoek gewoon een rijke vent...!
    xx

  • 21 Juli 2010 - 16:33

    Kees Of Uuh Piet??:

    Mate,

    Op naar Darwin, op naar een nieuw avondtuur.. Dus je kunt nog steeds niet koken EN afwassen! haha.. moet ik dan alles doen:P

    xx

  • 07 Augustus 2010 - 09:40

    Anita:

    he hoi hay hello and goodbey,,,waar zit je nu zo ongeveer?bij welke Beach zeg maar,,,lol en later maar weerxxx


  • 25 Augustus 2010 - 13:07

    Wilma:

    Hoi Ym,
    Het is alweer een week geleden dat je dit bericht hebt geplaatst, dus wie weet waar je nu uithangt:)
    Hoe dan ook, het blijft leuk om je ervaringen te lezen.
    Groot gelijk om de baan op te zeggen als het niet bevalt: dat hoort er volgens mij bij als je zo aan het rondreizen bent.
    Blijf vooral genieten (maar dat zal wel lukken)

    liefs uit maarssen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

14 Maart 2011

Snelle update

03 September 2010

The Gibb River Road

18 Juli 2010

Eco's vuile was

12 Juni 2010

Werken, werken, werken

10 Mei 2010

Exmouth
Ymke

Tan & ik

Actief sinds 08 April 2010
Verslag gelezen: 108
Totaal aantal bezoekers 5742

Voorgaande reizen:

15 April 2010 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: