Snelle update - Reisverslag uit Coolangatta, Australië van Ymke Vries - WaarBenJij.nu Snelle update - Reisverslag uit Coolangatta, Australië van Ymke Vries - WaarBenJij.nu

Snelle update

Door: Ymke

Blijf op de hoogte en volg Ymke

14 Maart 2011 | Australië, Coolangatta

Hallo allemaal,
Dat is alweer een tijdje geleden. Maandje of 5 misschien. Op dit moment woon ik in Tweed Heads aan de Oostkust, een uurtje onder Brisbane vandaan. Ik en Eddie wonen bij vrienden van hem in met een dochter van 7. Iedereen weet hoe gek ik op kinderen ben, dus dat is wel even een uitdaging.
We moeten nu even geld sparen en schulden terug betalen van onze laatste trip van Broome naar hier. We zijn het het halve land overgereisd. In de oude 4WD Holden Jackaroo, zo'n 20 jaar is het beest, maar hij, sorry zij (alle aussies vinden dat alle auto's vrouwen zijn), heeft ons nog nooit echt in de steek gelaten en rijdt nog steeds.

Ik heb een baantje bij 7/11 gekregen. Voor de mensen die niet weten wat dat is (wist het zelf ook niet, waren geen 7/11's aan de westkust) ik zou het een soort ah to go noemen. Kleine supermarkt, die 24/7 open is. Ik was wanhopig voor werk en ben dus gewoon winkels binnengelopen en gevraagd of ze mij werk konden geven. 7/11 zei dus ja. Ik deal met de raarste mensen en krijg steeds dezelfde vragen voor mijn kiezen.
-He, you're not Indian! The first white chick working in a 7/11?
-Where are you from doll, Canada? No? Sweden then?
Nah, mate it's Holland, The Netherlands.
Oh, is that the same as Sweden?
Not really, would you say Australia the same as England?
-How did you get a job here?!
-What time and what bus goes to *een of andere onbekende plaats*?
-How do you swear in Dutch?

Sommige klanten kunnen ook erg vervelend worden. In de laatste weken is er naar me geknipoogt, mijn naam, mijn nummer, hoelaat ik klaar ben, of ik wil uitgaan, gevraagd. En mensen laten ook regelmatig hun buisnesscard achter voor 'if you wanna have a good time *wink*. De grap is dat de helft van deze smeerlappen 40+ is en over het algemeen aardig wat xxxx gold (biermerk voor aso's) achter de kiezen heeft. Mijn manager vroeg al of klanten vervelend waren geweest en dat ik ze vooral moest negeren als zich zo gedragen. The word has spread, dat er een Nederlands meisje werkt bij 7/11. Een paar dagen terug kwamen er zelfs Nederlanders de winkel in omdat ze gehoord hadden dat er een Nederlander werkte. We zijn een schaars volk blijkbaar. Ook al zijn er niet veel minder van ons dan van de Aussies. Wij hebben 16.5 miljoen mensen en zij 21 miljoen.

Om terug te komen op die rare aussies, valen ze de Indiers aan op het feit dat ze Indisch zijn en vallen mij aan omdat ik niet Indisch ben. Ja, wat wil je nou! Moeilijk volk die Australiers.

De winkel is niet zo groot en als je werkt sta je er dus alleen. De eerste dagen was dat ff wennen, een paar keer wat fouten gemaakt en moest met heel boze klaten dealen. Een ging helemaal tekeer, maar ik sta veilig achter de counter, kan het deurtje op slot doen en het is onmogelijk over de couter te klimmen. Nu interesseerd het me weinig als mensen boos worden of kwaad weglopen en nog even naroepen 'Fuck off!". Naja, dat is jou probleem dan maar. Er lopen wat interessante mensen rond hier, haha.

Verder zijn de plannen nog een jaar te blijven, maar ik hou jullie nog ff in spanning hoe dat gaat aflopen met mijn visum. Ik heb werk op een boerderij, maar door de regen gaat dat nu ff niet door. Ik moet snel mn visum aanvragen anders moet ik of naar huis of ik peer m naar Nieuw Zeeland. Ben nog niet klaar met Oz er is nog zoveel meer te zien!
Ook ben ik begonnen met surfen. Ik kan nog niet staan, maar he begin is er vond het superleuk om te doen. Gelukkig heeft die vriend van mij een surfboard. Net zoals iedereen in Nederland een fiets heeft, heeft iedereen aan de Gold Coast een surfboard.

Over fietsen gesproken, dat doet dus niemand hier. Mc Donalds, Hungry Jack's (Burger King), Red Rooster, KFC kom je om de 2 minuten tegen. Het is belachelijk hoeveel fastfood 'restaurants' hier zijn. Geen wonder dat Oz nu het dikste land is van de wereld, vergeet Amerika, OZ is on top. In dit huis eten ze het ook zeker twee per week. Ik wil het niet meer zien, ja mensen ik eet geen Mc Donalds meer! Smerige troep, hoewel af en toe wel lekker.
Just pointing out the differences. Ik mis mijn fiets. Nog een shocker, ik eet geen Mc Donalds en ik mis mijn fiets! Je verandert nog is als je aan het reizen bent.
Goed mensen, hier ga ik het bij laten. Ik zie jullie, volgende maand of volgend jaar!

Cheers!

  • 17 Maart 2011 - 19:56

    Nienke:

    Beter volgende maand al weer:)
    Hoewel het voor jou wel kut zou zijn uiteraard, ik gun t je wel hoor!!
    miss you!xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Coolangatta

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

14 Maart 2011

Snelle update

03 September 2010

The Gibb River Road

18 Juli 2010

Eco's vuile was

12 Juni 2010

Werken, werken, werken

10 Mei 2010

Exmouth
Ymke

Tan & ik

Actief sinds 08 April 2010
Verslag gelezen: 804
Totaal aantal bezoekers 5745

Voorgaande reizen:

15 April 2010 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: