Nice to meet you, Jimke. - Reisverslag uit Perth, Australië van Ymke Vries - WaarBenJij.nu Nice to meet you, Jimke. - Reisverslag uit Perth, Australië van Ymke Vries - WaarBenJij.nu

Nice to meet you, Jimke.

Door: Ymke

Blijf op de hoogte en volg Ymke

21 April 2010 | Australië, Perth

Ik had Paul al een paar keer gebeld, maar kreeg hem niet te pakken. Mijn eerste vlucht was gecancceled. Paul wist nog niet van mijn nieuwe vlucht. Gelukkig werd Paul wakker om 7 uur 's ochtends en belde me op.
Ymke?
Yes.
Where are you?
At the airport already.
Oh, fuck, shit, bugger, fuck, fuck! I'll be right there!
No worries.
En nog geen half uur later was hij er. Kon ik eindelijk naar bedje! Die avond zijn we naar de pub geweest en heb ik Jamo ontmoet. Waarmee we tot 6 uur 's ochtends, bier uit Maarssen (Hollandia), hebben zitten drinken.

Als je Engels kunt, betekend dat nog niet dat je met Aussies kunt praten. Ze gebruiken veel 'slang'. Zo zijn 'Tranny's' sigaretten en een 'Rollie' een shaggie. Als iemand zegt 'Cheers big ears' moet je 'Cool bananas' terug zeggen. In het Nederlands zeg je dan gewoon, 'He' ik vind het gezellig met je.' 'Ja, ik ook'. Maar wij zijn dan ook zo'n droog volk.

Als ik niet nadenk, reageer ik gewoon in het Nederlands, causes quite a few weird looks. Dat Engels is nog vrij lastig, als je niet anders kan.
Vandaag bankaccount geopend en een ticket geboekt naar Coral Bay. Waar ik de 29e heen ga.

Moet snel een nickname verzinnen, want 'Ymke' gaat er bij de Aussies niet in. Word vooral uitgesproken als Jimke/Inka. 'How do you spell that?!, hoor ik ook dagelijks'.

Draag niet een ring om je linkerringvinger, dat betekend automatisch dat je getrouwd bent.
Ik heb morgen met me vriend van het vliegveld afgesproken op het strand, word het maar 21 graden. In Nederland zou ik een gat in de lucht springen om 21 graden, maar hier is dat koud. De Aussies doen hier nog net niet hun snowboots aan. 'Up North' schijnt het warmer te worden en gelukkig ga ik die kant op.

Cheers!

• 21 April 2010 - 15:27

Amy:

Jimkieeeeeeee
    klinkt very nice, doe die ring maar om als je een vervelende peanut achter je aan hebt, dan heb jee excuus ;)
    heb nu al zin in the next story! Liefs

• 23 April 2010 - 12:07

Tanja:

Ymmie,

Ja, leuk he die ozzie slang!! Schiet je echt veel mee op als je eindelijk al je engelse woorden bij elkaar hebt gevonden!
    Maar je komt er vanzelf in!!
    Good luck!
    Kuss

• 23 April 2010 - 12:08

Tanja:

Leuk met je getrouwd te zijn!!
    Ik heb mooie verhalen gemaakt.. moet je ook doen! leuke bezigheid;)

• 23 April 2010 - 16:26

Steven / Fido ;):

Hey, goed aangekomen dus :) geniet van je tijd daar en laat s ff snel wat foto's zien!! Grtzzz uit Duitsland..